![Forum FORUM WTR Strona Główna](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/logo_phpBB.gif) |
FORUM WTR Włocławskie Towarzystwo Rowerowe
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 1685
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Śro 14:11, 13 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Ben, cieszę się że Ci się podoba... Zobacz co się porobiło z paru pomocnych uwag dla kolegi Mrówki. Wyobraż sobie że wszystko bez piwa. Co do klocków sam się nadal chętnie w nie bawię, ale to robię już z moją córeczką, moim skarbusiem bączusiem
Pozdrawiam
Jak tam ten poranny Ciechocinek?
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 15:27, 13 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Tomek napisał: | Jeżeli w Twoim wzorze nie ma ciśnienia to dlatego że nie odnosi się on do omawianej przez nas kwestii. I jezeli ktoś zakończył nauke fizyki na poziomie szkoły podstawowej to myśli że jest tylko ten jeden jedyny wzor na opór toczenia i nie ma innych. |
tak się skłąda że wzór został zaczerpnięty z fachowej literatury...i jak sam wcześniej zuważyłeś-nie jest ważne samo ciśnienie tylko powierzchnia styku opony z nawierzchnią
pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 1685
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Śro 15:43, 13 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Ł O S I U napisał: | Tomek napisał: | Jeżeli w Twoim wzorze nie ma ciśnienia to dlatego że nie odnosi się on do omawianej przez nas kwestii. I jezeli ktoś zakończył nauke fizyki na poziomie szkoły podstawowej to myśli że jest tylko ten jeden jedyny wzor na opór toczenia i nie ma innych. |
tak się skłąda że wzór został zaczerpnięty z fachowej literatury...i jak sam wcześniej zuważyłeś-nie jest ważne samo ciśnienie tylko powierzchnia styku opony z nawierzchnią
pozdrawiam |
No właśnie, a ta powierzchnia zależy od ciśnienia. Dlatego przy mniejszym ciśnieniu opory toczenia są większe niż przy wiekszym. Ale maleją ze wzrostem prędkości bo ta powierzchnia styku się zmniejsza, opona się po prostu mniej ugina. Cieszę się że zaczynamy się rozumieć i może na tym poprzestańmy. Gratuluję zacięcia do literatury fachowej (tym razem bez sarkazmu). Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 16:45, 13 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Tomek napisał: |
No właśnie, a ta powierzchnia zależy od ciśnienia. Dlatego przy mniejszym ciśnieniu opory toczenia są większe niż przy wiekszym. Ale maleją ze wzrostem prędkości bo ta powierzchnia styku się zmniejsza, opona się po prostu mniej ugina. |
ale ja się jeszcze raz wypowiem ... powierzchnia styku owszem-zależy od ciśnienia ale również od masy jeźdźca razem z rowerem...lekki "zestaw" może mieć powiedzmy jakieś 70kg...a opona styka się z podłożem na długości kilku cm swojego obwodu...zaokrąglając masę opony do 500g i jej obwód do 200cm daje nam to 2,5g/cm czyli około 10-20g/koło w miejscu styku...zmierzam do tego, że różnice w oporze toczenia przy zwiększeniu prędkości są nie zauważalne bez sprzętu pomiarowego, siła odśrodkowa niewiele tu zdziała bo z 40g przy 18km/h robi 0,3kg, 36km/h=> 1,3kg(2 pełne bidony), 54km/h=>3kg, ma się to nijak do kilkudziesięciu kg...poza tym mniejsze ciśnienie przy dużej kadencji działa jak aktywne zawieszenie bez tłumika...co jest nie tylko niekorzystne ale i niebezpieczne przy dużych prędkościach
...oczywiście nikt nie musi się zgadzać z powyższym
pozdrower
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 16:48, 13 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
a to ja byłem przed chwilą-zapomniałem się zalogować
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 17:42, 13 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Zaczęło się tak niewinnie a temat ostro zahaczył o mechanikę. Kiedy zaczniemy obliczać kratownice Gdzieś miałem wzory z technikum.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 1685
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Śro 18:29, 13 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Losiu, ja już nawet nie wiem do czego zmierzasz i jakie konkluzje wyciągnąłeś ze swoich obliczeń. Właściwie udowadniasz że mam rację a potem mówisz ale i tak tego bez sprzętu pomiarowego nie zauważysz. Siły są raczej niewidoczne, więc co chciałbyś zauważyc siłę? Nie wiem z czym mielibyśmy się zgodzic? Potem piszesz jakie inne złe rzeczy powoduje niskie ciśnienie. Może powiem Ci jakie dobre rezultaty są obniżonego ciśnienia. Lepsza amortyzacja, mniejsze niszczenie kół, lepsza przyczepność. Nigdy nie zauważyłeś że podjeżdzając pod górę po piachu koło zaczyna się kręcić w miejscu ponieważ traci przyczepność. Wtedy niższe ciśnienie pomaga. Również jeżdżąc po wertepach koło mniej skacze uderzając w nierówność, więc latwiej utrzymać sie na rowerze... Yerkoo jeszcze dodał że jest lepsze hamowanie... A jeśli nadal chcesz coś zauważyc to proszę popatrz na ugięcie opon.
Pozdrawiam.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yerkoo
Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Z nienacka
|
Wysłany: Śro 20:24, 13 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Zapomnialem napisac ze jeszcze latwiej jest podskoczyc na mniejszym cisnieniu
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 23:07, 13 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Czytam ten watek od dluzszego czasu i pozwole sobie napisac swoje spostrzezenia na temat cisnienia w oponach (chodzi o rower gorski)
1. Na trasy asfaltowe, wzglednie twarde i ubite sciezki oponki pompuje na maksa, mniejsze opory i łatwiej rozwija sie wieksze predkosci.
2. W górki i ostrzejszy teren cisnienie musi byc mniejsze, oponka musi sie uginac w celu lepszej amortyzacji i kontaktu z podłożem, ale nie nalezy przeginac z zamała iloscia
3. Błoto i piasek patrz punkt 2
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piter
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 1204
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Śro 23:16, 13 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
a ja widze że macie czas na pierdolasy. Mdli juz od czytania tych postów w tym temacie. Dajcie se na luz bo mielicie i mielicie w kólko to samo, a mi sie świeci pomarańczowa karteczka. Chyba za mało jeździcie, bo macie tyle sił na zajmowanie się opracowywaniem kolejnych odpowiedzi dla sparing partnera
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BEN
Gość
|
Wysłany: Śro 23:25, 13 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Peptek napisał: | a ja widze że macie czas na pierdolasy. Mdli juz od czytania tych postów w tym temacie. Dajcie se na luz bo mielicie i mielicie w kólko to samo, a mi sie świeci pomarańczowa karteczka. Chyba za mało jeździcie, bo macie tyle sił na zajmowanie się opracowywaniem kolejnych odpowiedzi dla sparing partnera |
Peptek ma racje,litośći...
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piter
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 1204
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Śro 23:32, 13 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Benio nie wiem czemu, ale Cię lubię. Chyba za szczerość i te proste, normalne i trafne teksty do których nic dodać nic ująć.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BEN
Gość
|
Wysłany: Czw 8:06, 14 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Peptek napisał: | Benio nie wiem czemu, ale Cię lubię. Chyba za szczerość i te proste, normalne i trafne teksty do których nic dodać nic ująć. |
tylko szkoda ze jak ja jestem na placu to ciebie nie ma... ,a posty fajne chłopaki smarują o kołach,nadaje się to wszystko na nowy rozdział w fizyce kwantowej... ŚW. pamięci Kurek i Kamiński by nawet czegoś takiego nie dali rady wymyśleć,ale od czego mamy forum i lokalne talenty...
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 1685
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Czw 8:36, 14 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Nie wiedziałem że to lektura obowiązkowa dla Was. Naiwnie myślałem że jak się nie chce to można po prostu nie czytać. Peptek jak Cię mdli to możesz już przestać czytać, na prawdę... poważnie.... uwierz mi . Yerkoo, dziękuje . Artro, masz rację. Ben, też Cię lubię.
Pozdrawiam wszystkich.
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
Możesz pisać nowe tematy Nie możesz odpowiadać w tematach Możesz zmieniać swoje posty Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|