Forum FORUM WTR Strona Główna FORUM WTR
Włocławskie Towarzystwo Rowerowe
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

koła
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM WTR Strona Główna -> koła
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 1685
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Śro 14:11, 13 Cze 2007    Temat postu:

Ben, cieszę się że Ci się podoba... Zobacz co się porobiło z paru pomocnych uwag dla kolegi Mrówki. Wyobraż sobie że wszystko bez piwa. Co do klocków sam się nadal chętnie w nie bawię, ale to robię już z moją córeczką, moim skarbusiem bączusiem Smile
Pozdrawiam
Jak tam ten poranny Ciechocinek?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 15:27, 13 Cze 2007    Temat postu: Zmień/Usuń ten post

Tomek napisał:
Jeżeli w Twoim wzorze nie ma ciśnienia to dlatego że nie odnosi się on do omawianej przez nas kwestii. I jezeli ktoś zakończył nauke fizyki na poziomie szkoły podstawowej to myśli że jest tylko ten jeden jedyny wzor na opór toczenia i nie ma innych.


tak się skłąda że wzór został zaczerpnięty z fachowej literatury...i jak sam wcześniej zuważyłeś-nie jest ważne samo ciśnienie tylko powierzchnia styku opony z nawierzchnią

pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 1685
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Śro 15:43, 13 Cze 2007    Temat postu:

Ł O S I U napisał:
Tomek napisał:
Jeżeli w Twoim wzorze nie ma ciśnienia to dlatego że nie odnosi się on do omawianej przez nas kwestii. I jezeli ktoś zakończył nauke fizyki na poziomie szkoły podstawowej to myśli że jest tylko ten jeden jedyny wzor na opór toczenia i nie ma innych.


tak się skłąda że wzór został zaczerpnięty z fachowej literatury...i jak sam wcześniej zuważyłeś-nie jest ważne samo ciśnienie tylko powierzchnia styku opony z nawierzchnią

pozdrawiam


No właśnie, a ta powierzchnia zależy od ciśnienia. Dlatego przy mniejszym ciśnieniu opory toczenia są większe niż przy wiekszym. Ale maleją ze wzrostem prędkości bo ta powierzchnia styku się zmniejsza, opona się po prostu mniej ugina. Cieszę się że zaczynamy się rozumieć i może na tym poprzestańmy. Gratuluję zacięcia do literatury fachowej Smile (tym razem bez sarkazmu). Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 16:45, 13 Cze 2007    Temat postu: Zmień/Usuń ten post

Tomek napisał:

No właśnie, a ta powierzchnia zależy od ciśnienia. Dlatego przy mniejszym ciśnieniu opory toczenia są większe niż przy wiekszym. Ale maleją ze wzrostem prędkości bo ta powierzchnia styku się zmniejsza, opona się po prostu mniej ugina.


ale ja się jeszcze raz wypowiem Smile ... powierzchnia styku owszem-zależy od ciśnienia ale również od masy jeźdźca razem z rowerem...lekki "zestaw" może mieć powiedzmy jakieś 70kg...a opona styka się z podłożem na długości kilku cm swojego obwodu...zaokrąglając masę opony do 500g i jej obwód do 200cm daje nam to 2,5g/cm czyli około 10-20g/koło w miejscu styku...zmierzam do tego, że różnice w oporze toczenia przy zwiększeniu prędkości są nie zauważalne bez sprzętu pomiarowego, siła odśrodkowa niewiele tu zdziała bo z 40g przy 18km/h robi 0,3kg, 36km/h=> 1,3kg(2 pełne bidony), 54km/h=>3kg, ma się to nijak do kilkudziesięciu kg...poza tym mniejsze ciśnienie przy dużej kadencji działa jak aktywne zawieszenie bez tłumika...co jest nie tylko niekorzystne ale i niebezpieczne przy dużych prędkościach

...oczywiście nikt nie musi się zgadzać z powyższym Wink

pozdrower
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 16:48, 13 Cze 2007    Temat postu: Zmień/Usuń ten post

a to ja byłem przed chwilą-zapomniałem się zalogować Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 17:42, 13 Cze 2007    Temat postu: Zmień/Usuń ten post

Zaczęło się tak niewinnie a temat ostro zahaczył o mechanikę. Kiedy zaczniemy obliczać kratownice Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Gdzieś miałem wzory z technikum. Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 1685
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Śro 18:29, 13 Cze 2007    Temat postu:

Losiu, ja już nawet nie wiem do czego zmierzasz i jakie konkluzje wyciągnąłeś ze swoich obliczeń. Właściwie udowadniasz że mam rację a potem mówisz ale i tak tego bez sprzętu pomiarowego nie zauważysz. Siły są raczej niewidoczne, więc co chciałbyś zauważyc siłę? Nie wiem z czym mielibyśmy się zgodzic? Potem piszesz jakie inne złe rzeczy powoduje niskie ciśnienie. Może powiem Ci jakie dobre rezultaty są obniżonego ciśnienia. Lepsza amortyzacja, mniejsze niszczenie kół, lepsza przyczepność. Nigdy nie zauważyłeś że podjeżdzając pod górę po piachu koło zaczyna się kręcić w miejscu ponieważ traci przyczepność. Wtedy niższe ciśnienie pomaga. Również jeżdżąc po wertepach koło mniej skacze uderzając w nierówność, więc latwiej utrzymać sie na rowerze... Yerkoo jeszcze dodał że jest lepsze hamowanie... A jeśli nadal chcesz coś zauważyc to proszę popatrz na ugięcie opon.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yerkoo




Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z nienacka

PostWysłany: Śro 20:24, 13 Cze 2007    Temat postu:

Zapomnialem napisac ze jeszcze latwiej jest podskoczyc na mniejszym cisnieniu Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 23:07, 13 Cze 2007    Temat postu: Zmień/Usuń ten post

Czytam ten watek od dluzszego czasu i pozwole sobie napisac swoje spostrzezenia na temat cisnienia w oponach (chodzi o rower gorski)
1. Na trasy asfaltowe, wzglednie twarde i ubite sciezki oponki pompuje na maksa, mniejsze opory i łatwiej rozwija sie wieksze predkosci.
2. W górki i ostrzejszy teren cisnienie musi byc mniejsze, oponka musi sie uginac w celu lepszej amortyzacji i kontaktu z podłożem, ale nie nalezy przeginac z zamała iloscia
3. Błoto i piasek patrz punkt 2
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piter




Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 1204
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Śro 23:16, 13 Cze 2007    Temat postu:

a ja widze że macie czas na pierdolasy. Mdli juz od czytania tych postów w tym temacie. Dajcie se na luz bo mielicie i mielicie w kólko to samo, a mi sie świeci pomarańczowa karteczka. Chyba za mało jeździcie, bo macie tyle sił na zajmowanie się opracowywaniem kolejnych odpowiedzi dla sparing partnera
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BEN
Gość






PostWysłany: Śro 23:25, 13 Cze 2007    Temat postu: Zmień/Usuń ten post

Peptek napisał:
a ja widze że macie czas na pierdolasy. Mdli juz od czytania tych postów w tym temacie. Dajcie se na luz bo mielicie i mielicie w kólko to samo, a mi sie świeci pomarańczowa karteczka. Chyba za mało jeździcie, bo macie tyle sił na zajmowanie się opracowywaniem kolejnych odpowiedzi dla sparing partnera

Peptek ma racje,litośći...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piter




Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 1204
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Śro 23:32, 13 Cze 2007    Temat postu:

Benio nie wiem czemu, ale Cię lubię. Chyba za szczerość i te proste, normalne i trafne teksty do których nic dodać nic ująć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BEN
Gość






PostWysłany: Czw 8:06, 14 Cze 2007    Temat postu: Zmień/Usuń ten post

Peptek napisał:
Benio nie wiem czemu, ale Cię lubię. Chyba za szczerość i te proste, normalne i trafne teksty do których nic dodać nic ująć.

tylko szkoda ze jak ja jestem na placu to ciebie nie ma... Razz ,a posty fajne chłopaki smarują o kołach,nadaje się to wszystko na nowy rozdział w fizyce kwantowej... Wink ŚW. pamięci Kurek i Kamiński by nawet czegoś takiego nie dali rady wymyśleć,ale od czego mamy forum i lokalne talenty... Cool
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 1685
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Czw 8:36, 14 Cze 2007    Temat postu:

Nie wiedziałem że to lektura obowiązkowa dla Was. Naiwnie myślałem że jak się nie chce to można po prostu nie czytać. Peptek jak Cię mdli to możesz już przestać czytać, na prawdę... poważnie.... uwierz mi Wink . Yerkoo, dziękuje Smile . Artro, masz rację. Ben, też Cię lubię.
Pozdrawiam wszystkich.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piter




Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 1204
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Czw 10:10, 14 Cze 2007    Temat postu:

Tomek nie kwaś się napisałem tylko to co myslałem po tych lekturach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FORUM WTR Strona Główna -> koła Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 3 z 7

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Nie możesz odpowiadać w tematach
Możesz zmieniać swoje posty
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin